tystnad

Jag älskar verkligen att vara ute sådär mitt i natten för att lyssna på det som tilltalar mig nästan allra mest, tystnad.
Det är som ljuv musik utan början och utan slut, med harmoni som får en att rysa.
Ta en cigg och bara filosofera lite är aldrig fel sådär på nattens timme.

Men plötsligt så hörde jag några tysta fotsteg, tittade runt mig nästan i panik men såg ingenting, fast sen såg jag ner mot marken några meter framför mig och där står en liten katt sådär lite plötsligt.



Dom gångerna jag är ute kan bara sammanfattas med ett citat som är sagt av kompositören Arvo Pärt:

¨Silence is the pause in me when I am near to God.¨
Arvo Part





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0